Dupa modelul Basescu, Voronin critica guvernul de la Chisinau

Presedintele basarabean Vladimir Voronin a criticat dur, miercuri, 26 octombrie, activitatea Guvernului in primele noua luni ale anului curent.

Prezent la sedinta Executivului, Voronin si-a expus atitudinea critica fata calitatea cresterii economice si fata de procesele negative, care se au avut loc in economia moldoveneasca pe parcursul anului curent. Discutiile au avut loc cu usile inchise, in lipsa presei, si au durat aproximativ doua ore. Dupa incheierea sedintei, presedintele a parasit sala fara a face declaratii pentru presa.

Solicitata de jurnalisti, prim-vicepremierul Zinaida Grecianai, a declarat ca “discutiile au fost destul de dure si destul de sincere”. Voronin a atras atentia asupra reducerii ritmului cresterii productiei industriale si necesitatii de a spori eficienta utilizarii mijloacelor bugetare, de a majora exportul si de a diversifica pietele de desfacere. In acelasi timp, presedintele nu a facut o apreciere concreta a activitatii Guvernului, dar a indicat asupra “unor neajunsuri”, a specificat Grecianai. Ea a exclus posibilitatea efectuari, in timpul apropiat, a unor remanieri in componenta Executivului si a declarat ca Guvernul va activa in continuare in cadrul programului de activitate “Modernizarea tarii – bunastarea poporului”, a Planului de Actiuni Republica Moldova – UE si Strategiei de Crestere Economica si Reducere a Saraciei.

Totodata, vicepremierul a mentionat ca, in urma discutiilor, a fost aprobata o hotarare care include o serie de actiuni concrete in scopul imbunatatiri situatiei si lichidarii neajunsurilor nominalizate de catre presedinte. Documentul urmeaza a fi publicat in Monitorul Oficial. // Romanian Global News

Preluarea textelor de pe Moldova.org se realizează doar în limita maximă de 2000 de semne, cu 2 link-uri directe spre articolul citat în prima și ultima propoziție a fragmentului preluat. Fotografiile/infograficele de pe platforma moldova.org pot fi preluate în număr de maxim 2 bucăți per material și doar cu menționarea Moldova.org și numele autorului/autoarei.